页面

2013年7月23日星期二

小分享 - 你到底帮了谁(转载)




祭司和利威特问的第一个问题是:“如果我停下来帮助这个男人,什我身上会发生什么事?” 但是......心肠好的撒玛利坦把问题倒反说:“如果我没有停下来帮助这个人,他会发生什么?”

The first question which the priest and the Levite asked was: 'If I stop to help this man, what will happen to me?' But... the good Samaritan reversed the question: 'If I do not stop to help this man, what will
happen to him?'

Martin Luther King, Jr.

帮助别人的时候,在您的脑海里出现的第一个问题是什么?
是..... 帮了以后,自己会变得如何?
还是.... 帮了以后,他会变得如何?

这就说明了人类要求回报的心理。你一定有过这样的经验,当你在茶餐厅吃饭的时候会有人向您讨钱,哪怕是老人家,年轻的,手中握着文件夹的等等。很多人都说这是一些不法之徒假借慈善之名,利用这些可怜的人帮他们赚钱,所以就不捐了!

或许我的想法不一样,每当看见这些人的的时候,我都会给他们一令吉,一令吉或许我就只是买不了一片水果,但是如果我的一令吉能够让他们回去少挨一鞭的话,我会很愿意帮忙。以后我的经济状况更好我就会给更多。

那也会有许多人问:“既然你都是愿意捐的,为什么要给他们(讨钱的)呀?那其它(合法的)组织呢?” 我是这么想着,假如我的经济允许我一定会帮忙,现阶段我会用汗水和劳力去表达我的诚意。

就如开场白所说的,假如我继续的帮忙,他将会变得如何?我们的一个小小的诚意,或许对他们来说是莫大的感恩。好人自有好报,当你帮忙人且心中不求回报,冥冥之中那个恩惠就自然而然的到你身边了。

What is the first question when you helped someone?
Will it be.... what will I be after helping?
or will it be.... How will he/she does if I help?

This has shown the mindset of people demanding for a payback. You must have experienced that while you were having meal in a restaurant. some people will walk over and beg for money, regardless is old folks, young fellow, or those with files on hand. They always refused to donate because they believed those are people who took advantage of the name of charity and utilized those pitiful people to earn for them!

However, I have a different mind, I will give RM 1 when i saw them, RM 1 to me is only not buying a slice of fruit, but I will donate this RM 1 if this could make his less punished. I will give more while I am financially capable.

Many would asked me: Why don't you donate to those (legal) organization instead of (illegal) beggar? Well I will definitely do if I am financially capable, or else i will help them physically too.

Like its said by Martin Luther: if i do not stop to help this man, what will happen to him? Our simple sincerity could be the largest grateful to them. If you are not thinking of payback at the very first, one day it will goes to you, because the good ones are always have good returns.

没有评论:

发表评论